UPOZORNENIE


Žiadam návštevníkov môjho blogu, aby nekopírovali a nešírili zkopírovaný obsah blogu bez môjho vedomia a súhlasu za účelom ďalšieho verejného publikovania Všetky príspevky - texty a fotografie - sú výlučne mojim duševným vlastníctvom a sú chránené v zmysle autorského zákona č.618/2003 Z.z.ZÁKON o autorskom práve a právach súvisiacich s autorským právom (autorský zákon). Ak si ale chcete recept alebo blog zazdieľať na svoje sociálne siete, hneď pod každým receptom sú ikonky na zdieľanie.

Za pochopenie ďakujem.

piatok 14. marca 2014

Mandarínková torta





Túto tortu som piekla k sviatku MDŽ a bolo to tak trocha na rýchlo. Popozerala som čo doma mám, našla som mandarínkový kompót, nejakú želatínu, maslo a tak som sa dala do toho :-) Tento korpus  je veľmi jemný a dlho vydrží vláčny. Tortička nám veľmi chutila a kombinácia jemnej vanilkovo-pudingovej plnky so sviežou mandarínkovou želatínou bola naozaj dobrá voľba.



cesto:




5 vajcia

150 g kryštálového cukru

5 lyžíc oleja

150 g hladkej múky

1/2 prášku do pečiva


Bielka s cukrom vyšľaháme do tuha. Po jednom postupne všľaháme žĺtky a po lyžiciach olej.
Zľahka vmiešame preosiatu múku zmiešanú s práškom do pečiva.
Spodok tortovej formy vyložíme papierom na pečenie a cesto vylejeme do formy.
Pečieme pri 180°C asi 30 minút.



plnka:




0,5 l mlieka

5 lyžíc kryštálového cukru

2 vanilkové pudingy v prášku

1 hera

vanilková esencia (nemusí byť)


Z mlieka, cukru a pudingu si uvaríme hustý puding. Necháme vychladnúť na izbovú teplotu a vyšľaháme s herou, ktorá musí mať tiež izbovú teplotu, aby sa plnka nezrazila, nakoniec všľahám vanilkovú esenciu.
Niekedy keď sa mi zdá plnka hustá, všľahám do nej ešte 2 lyžice vlažnej sladkej smotany, (nemusí byť).



želatína:




1 mandarínkový kompót

2 tortové želé na 2,5 dcl tekutiny, (čiže spolu 0,5 l tekutiny)

cukor

voda





postup:



1.
Upečený korpus si prekrojíme na polovicu.

2.
Z plnky si odoberieme časť na zdobenie, ostatnou plnkou naplníme korpus a namastíme vrch aj boky torty.

3.
Boky torty obsypeme kokosom.

3.
Vrchný okraj torty ozdobíme plnkou (aby nám držala želatínu).

4.
Na vrch poukladáme odkvapkané mandarínky. 

5.
Z mandarínkovej  šťavy, vody a cukru si pripravíme želatínu podľa návodu a zalejeme mandarínky.






2 komentáre:

  1. Pekla jsem s dětma a dortík byl výborný.S korpusem se skvěle pracuje a je to rychlovka ,jen příště místo vanilkové esence dáme trošku rumíka.Budem zloušet další vaše recepty .:-D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ďakujem za komentár, som rada že Vám dortík chutil, ano esencia podľa chuťi čo má kto rád :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za všetky komentáre, robia mi veľkú radosť. Komentáre sú moderované, čiže objavia sa až trocha neskôr.