UPOZORNENIE


Žiadam návštevníkov môjho blogu, aby nekopírovali a nešírili zkopírovaný obsah blogu bez môjho vedomia a súhlasu za účelom ďalšieho verejného publikovania Všetky príspevky - texty a fotografie - sú výlučne mojim duševným vlastníctvom a sú chránené v zmysle autorského zákona č.618/2003 Z.z.ZÁKON o autorskom práve a právach súvisiacich s autorským právom (autorský zákon). Ak si ale chcete recept alebo blog zazdieľať na svoje sociálne siete, hneď pod každým receptom sú ikonky na zdieľanie.

Za pochopenie ďakujem.

piatok 12. mája 2017

Jemné mäsové guličky s mozzarellou




Nie sú mäsové guličky ako mäsové guličky, pre mňa musia byť hlavne dostatočne vláčne až šťavnaté, ďalej musia byť jemné, chutné, zároveň celý proces varenia musí byť jednoduchý a rýchly. Tieto mäsové guličky sú presne podľa týchto kritérií, preto nám veľmi chutia a taktiež ich rada pripravujem :)






potrebujeme:




500 g mletého bravčového a hovädzieho mäsa

1 mozzarellu 125 g

1 vajce

1 väčšiu cibuľu

cesnak množstvo podľa chuti, ja nedávam veľa

1 starší rožok a trocha mlieka

soľ, mleté čierne korenie

mletú červenú papriku

bylinky podľa chuti, ja dávam koriander

strúhanku na obalenie



1 väčšiu plechovku zaváraných paradajok  400 g, ja mám najradšej cherry paradajky

voda, olej



postup:



1.
Starší rožok si nakrájame na menšie kocky a zalejeme trochou mlieka.
Mleté mäso si dáme do misy, pridáme najemno nakrájanú cibuľu, pretlačený cesnak, vajíčko a koreniny. Rožok ktorý sme si namočili vyžmýkame a pridáme ho do misy k mäsu. Všetko spolu dôkladne premiešame, nakoniec pridáme bylinky a na hrubšom strúhadle nastrúhanú mozzarelu,



 znova dôkladne premiešame.


2.
Z takto pripravenej mäsovej zmesi tvarujeme väčšie guľky, ktoré jemne obalíme v strúhanke.


3.
Na panvicu s hrubším dnom si rozohrejeme trocha oleja, pridáme guľky a narýchlo opražíme s každej strany asi minútu. 
Opražené guľky preložíme do pekáča s trochou oleja a odokryte zapečieme v rozohriatéj rúre pri teplote 220°C asi 15 minút.


4.
Pokiaľ sa nám guľky zapekajú, tak do panvice kde sme guľky pražili pridáme do výpeku zavarené paradajky, podlejeme vodou, množstvo podľa toho koľko chceme šťavy, pridáme soľ, korenie a privedieme k varu.


5.
Po 15 minútach čo sa nám guľky zapekali, prilejeme k ním do pekáča pripravenú paradajkovú zmes, ktorá by mala siahať maximálne do polovice výšky guličiek. Pekáč zakryjeme a zakryté pečieme v rúre pri teplote 220°C podľa potreby asi pol hodiny.


6.
Po upečení guľky vyberieme a šťavu rozmixujme ponorným mixérom, zopár paradajok môžme predtým odobrať na dekoráciu. 


7.
Podávať sa to dá s hocičím podľa chuti, ja som pripravila bazalkové cestoviny. Cestoviny som uvarila, poliala roztopeným maslom a posypala nasekanou bazalkou.










Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za všetky komentáre, robia mi veľkú radosť. Komentáre sú moderované, čiže objavia sa až trocha neskôr.